El pintor Domènec Triviño inaugura la mostra
pictòrica
‘The factory' i l’efecte mandala
l’artista
explica les
seves sèries,
fetes des del
1989 fins al 2016
El pintor castellarenc Domènec Triviño
inaugura, aquest divendres a les 19 hores,
l’exposició ‘The factory i l’efecte mandala’ a la Sala Polivalent d’El Mirador. En
aquesta ocasió, Triviño ens mostra una
retrospectiva de la seva obra, “una exposició que ja fa un parell d’anys que
estava preparant”, explica ell mateix. Es
tracta d’una proposta que neix de la iniciativa de la família de Triviño, i de l’Espai 2.
La mostra reuneix més d’una trentena de quadres, treballs pictòrics de
l’artista, des del 1989 fins al 2016. El títol
de l’exposició remet al fil conductor que
segueixen tots els quadres de Triviño, la
seva relació amb el món laboral a la fàbrica, en concret, la fàbrica del vidre, on
ha treballat tota la seva vida. “El meu
paisatge és la fàbrica, és una crossa
que pot ajudar l’espectador a entrar
a l’obra”, apunta Triviño.
En motiu de l’exposició, “Anna Pujadas ha fet un escrit pel catàleg on explica la meva manera de treballar, el
que significa per a mi la pintura”. La
pintura és, per a ell, una manera de viure
i sobreviure, que l’ajuda al dia a dia, a vegades ben dur.
La pintura abstracta de Triviño destaca per l’elementalitat de les formes, dels
signes i els conceptes, que es tradueix
en pocs elements a la tela o al paper, un
afany persistent de restringir els colors,
“i m’agrada molt el negre perquè ressalta els altres colors”. La tècnica que
utilitza és mixta, amb ús d’acrílics sobre
tela, cartró, paper i, “cada cop més, sobre
qualsevol element que em pugui inte·
ressar”, diu l’artista. De fet, no descarta
emprar l’oli en un futur, també.
Tot i la línia que segueix tota la seva
obra, inspirada en la fàbrica, “no tinc
massa clar que sigui el camí definitiu
o encertat, no sé si vull ser més lineal
o més creatiu”, afirma Triviño.
Als seus quadres també hi apareix un altre element significatiu, la sorra, “aquesta aportació neix de la voluntat d’utilitzar un material per mi habitual en la meva feina de cada dia a la vidriera com és la sorra”.
A l’exposició, hi podrem apreciar les
sèries que l’artista ha creat durant tots
aquests anys. Algunes de les sèries se solapen perquè, “per a mi, la pintura és un
anar i tornar”: “Horitzons”, de l’any 1989,
“és la sèrie més minimalista”; “Paisatges imaginaris”; “Notebook”, “una sèrie
on vaig dividir el quadre com si tingués dues pàgines d’un llibre”; “Cercles”,
“on vaig treballar amb les arandeles de
la fàbrica i el poemari ‘Cercles’ de Vinyoli”; “Parcel·lacions”, “on la pintura
queda tancada”; “Suite nature”, “que cavalca també amb un quadre de la sèrie
‘Els marges’ que vaig fer amb l’Aurora
Matarín”, i “Reserves”. En una de les parets, també hi haurà
un projecció de 16 minuts que recorda
tota les sèries, recull imatges de la fabrica
de vidre i s’explica el procés de fabricació d’aquest, i també recull imatges d’un
treball de l’artista sobre llibres.
Text de Marina Antúnez publicat el divendres 3 de març a L'Actual de Castellar del Vallés
No hay comentarios:
Publicar un comentario