La Vidrieria Vilella sobre els anys 80, sense les industries que ara omplen el poligon. Fotografia de Domènec Triviño |
En
un pintor com Domènec Triviño les formes i els colors no sorgeixen tan sols
dels moviments de la mà, sinó que tenen la seva gènesi en la seva vida íntima
i, aquests cromatismes i morfologies , són els portaveus de les seves
vivències, dels seus sentiments, són, en definitiva, el seu vehicle expressiu.
Una de les característiques del conjunt de la seva obra rau en l’ elementalitat
de les formes, dels signes i els conceptes, referents a la fi que exerceixen la
funció de coordinar la superfície dels quadres i també la de revestir la idea
d’un corpus sensible, subjectiu i sintètic.
La pintura és una evocació, una
operació màgica i, quan el motiu evocat, quan la idea ressuscitada s’incorpora
i ens mira a la cara, nosaltres no tenim dret a discutir les fórmules evocatives del bruixot”,
aquesta cita
de Charles Baudelaire ens serveix
de pretext per entrar en el món sintètic
de Triviño, des del qual ell ens apropa a les seves personals i subjectives
referències, l’essencial de la seva imaginació i la concepció nua que en té de
les coses, coses i cossos que després ell traslladarà al suport pictòric.
Essent l’obra pictòrica un conjunt de
signes estètics que pretenen incidir en les nostres emocions i recrear-les
mitjançant uns missatges codificats, essent també l’obra pictòrica una
confessió de l’autor, podem dir que les recents i fràgils peces de Domènec
Triviño intenten apropar-nos a la seva experiència vital proveïda d’un
significat record-fantasia-idea, que esdevé la lluita conscient per gaudir
l’inconscient, és a dir, donar a la imatge un sentit còsmic i associar
les idees a unes formes mentals i lluminoses.
Francesc Cutxet i Domènech CRITIC D’ ART
Alguns obres germinals de RESERVES obres d'inspiració fábril que es podran veure a l'exposició del Genial al març 2015
Inauguració el dia 4 de març a les 19h.
No hay comentarios:
Publicar un comentario